آخرین بروز رسانی دسامبر 3rd, 2022 12:52 ب.ظ
جولای 15, 2019 مدیر سایت ارتباطات, روابط عمومی, مقالات 0
بر اساس اين مدل، تأثيرات رسانههاي جمعي هنگامي چشمگير است که توليدکنندگان آنها با استفاه از نظامهاي معنايي موجود در ساختار معنايي فردي و جمعي موجود در جمع مخاطبان، به توليد پيام اقدام ميکنند. در اين دوره از لحاظ روششناسي، نوعي گرايش عمومي به استفاده از شيوههاي کيفي نظير تحليل متن و مخاطبپژوهي، جايگزين شيوههاي کمي و تجربي شده است.
اين گرايش به روشهاي کيفي در نظريه کشت (cultivation theory) (1973) جورج گربنر ريشه دارد. بر اساس اين نظريه تنها رفتارها و ارزشهاي خاصي در درون بافت يک فرهنگ خاص کشت مييابند.
نظريه کشت جورج گربنر يکي از نظرياتي بود که کاملاً توانست نظريههاي مبتني بر تجربهگرايي و کميت را به چالش بکشاند. عدهاي معتقدند کساني که روزانه ساعات زيادي را صرف تماشاي تلويزيون ميکنند، خيلي راحتتر از کساني که تلويزيون نميبينند تسليم انگارههاي واقعيت ميشوند (انگارههايي که به نفع نخبگان اقتصادي جوامع در تلويزيونها عرضه ميشوند).
پيروان اين نگرش معتقدند با اينکه برخي از تأثيرات رسانهها را ميتوان اندازهگيري کرد، جهت اين تأثيرات، درجه تأثيرگذاري ميزان پايايي و آينده آن را نميتوان پيشبيني کرد. آنها معتقدند تأثيرات را بايد به صورت موردي بررسي کرد و حتي در اين صورت نيز امکان تعميم يافتهها وجود ندارد.
دسامبر 03, 2022 0
جولای 19, 2020 0
ژانویه 11, 2020 0
ژانویه 11, 2020 0
دسامبر 29, 2019 0
نوامبر 05, 2019 0
جولای 18, 2019 0
جولای 15, 2019 0
سپتامبر 17, 2017 6
سپتامبر 20, 2017 3
دسامبر 29, 2019 0
دسامبر 03, 2022 0
جولای 19, 2020 0
جولای 19, 2020 0